17th March 2013, 15:06
|
Registered User
|
|
|
|
Reactie op 'Vlaamse scholen in zomer te warm en in winter te koud'
Eerst en vooral wil ik toch even vermelden dat het helemaal niet zo makkelijk is om een school te verwarmen. Grote gebouwen verwarmen is nu eenmaal een duur affaire. Vervolgens heb je nog andere factoren waardoor het in de winter te koud kan zijn. De leerlingen die zelf de deuren of ramen laten openstaan, hier kan het schoolbeleid niets tegen doen. Het 'koud' of 'warm' hebben vind ik trouwens ook een zeer subjectief gegeven. Voor de ene is 20 graden veel te warm, anderen hebben het dan weer koud.
Het is niet makkelijk om het energieverbruik zo goed mogelijk te beheren maar het is wel mogelijk en dit moeten scholen dan ook zeker proberen na te streven. Zo merk ik bijvoorbeeld niets van de dikke - truien - dag, en als ik zo bij andere studenten hoor merken zij ook het verschil niet. Dit zou voor mij dan dus ook wel gewoon de gemiddelde temperatuur mogen worden. In de zomer kan je bitter weinig doen om de warmte buiten te houden, maar dit brengt ook geen kosten met zich mee dus hier zie ik niet direct een probleem.
|