Enkele post bekijken
Oud 16th March 2013, 17:31
Stijnvdv Stijnvdv is offline
Registered User

De geneeskunde en technologie staan vandaag zodanig ver dat ze al reeds hand in hand gaan. De menselijke factor - waarbij er chirurgische fouten gemaakt worden (héy, waar is mijn scalpel gebleven?!) - probeert men hierbij weg te werken. Mensen vertrouwen al snel op een technologisch hulpje. Hierbij mag je natuurlijk niet vergeten dat, net zoals mensen, robots óok fouten kunnen maken, weliswaar bij een lager percentage. Robots worden nog steeds ontwikkeld bij mensen, hardware én software. De zogenaamde 'bugs' zijn nog steeds niet weg te werken uit onze technologische samenleving.

Als ik me niet vergis gaat het hier om een 'Da Vinci' robot (nogmaals, als ik me niet vergis, ik lijk er niet in te slagen om de naam van de gebruikte robot terug te vinden)? Als je het argument aanhaalt dat het voor werkloosheid zou zorgen begrijp ik je bezorgdheid. Langs de andere kant, aangezien de robot bij mijn weten niet alleen zal opereren (of juist wel?), is er nog steeds een menselijke supervisor nodig. Daarnaast groeit de robot niet aan bomen en is er hier ook een menselijke hand nodig.
Met citaat antwoorden