15th March 2013, 16:34
|
|
Registered User
|
|
|
|
Ik kan me niet uitspreken over de bekwaamheid van deze nieuwe paus. Ik had nog nooit van deze man gehoord en ben ook niet zo op de hoogte van de bevoegdheden van een paus. Wat ik wel vind, net als Diede, is dat er dringend hervorming nodig is in de kerk. Er zijn steeds minder en minder kerkgangers en er zijn ook steeds minder jongeren die naar de kerk gaan. Er moet iets gebeuren om de kloof tussen de 'ouderwetse' kerk en onze hedendaagse samenleving kleiner te maken. Ik vind ook zijn uitspraken over holebi's maar niets. ( http://www.hln.be/hln/nl/15779/De-P...-holebi-s.dhtml) Dit is een nieuwe 'ontwikkeling' in de samenleving waar de kerk zich ook mee zal moeten verzoenen, anders stoten ze alleen maar meer mensen af. De vraag is alleen hoe dit zal moeten gebeuren. Ik heb er zelf geen oplossing voor en eenvoudig zal het helemaal niet zijn. Ik vrees er echter voor dat de nieuwe paus (van 76 jaar) wat te oud is om echt voor hervorming te zorgen. Ik ben benieuwd...