13th March 2013, 16:36
|
Registered User
|
|
|
|
Reactie op 'Onderzoek toont aan: je bent wat je 'liket' op Facebook'
In deze individualistische maatschappij is het belangrijk om je medemens te laten zien wie je bent en wat je allemaal leuk vindt. Dit gaat van de merken van kledij die je draagt, de muziek dat je op je iPod hebt staan tot de likes die je leuk vindt op Facebook. Deze onderzoeken zijn dus voor mij ook helemaal geen verrassing. Ook is dit geen verrassing voor mij omdat dit nu net de bedoeling is van een sociaal netwerk. Alles op een sociaal netwerk is gericht op jou als persoon. Je eigen foto's, je kan een blog schrijven met jou gedachten in, een nieuwsbericht met je levensgebeurtenissen in, etc. De 'likes' op Facebook zijn een makkelijke manier om de rest van je vrienden te laten weten wat je interesses zijn en wat je zoal allemaal leuk vindt. Het onderzoek doet ons waarschuwen voor de resultaten maar als je niet wilt dat mensen dit niet weten over je, moet je ook niet op een sociaal netwerk gaan in mijn mening.
Zelf zit ik op Facebook maar ik 'like' niets omdat ik dit te conformistisch vind en de enigste persoon die hier iets mee verdient is Mark Zuckerberg.
|