Enkele post bekijken
  #5  
Oud 12th March 2013, 18:07
veerle.grauwmans@khk.be veerle.grauwmans@khk.be is offline
Veerle Grauwmans
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 70
Ik ben niet zozeer tegen de verhoging, als men het comfort van de reiziger kan verhogen en vooral de bussen meer stiptheid kan geven. Hoewel de verhoging waarschijnlijk niet al te veel invloed zal hebben op de stiptheid. Abonnementen bij De Lijn vind ik niet overdreven duur. Als je het bekijkt per jaar of per maand. Natuurlijk is het een grote som geld om in 1 dag uit te geven, maar als je daardoor een jaar 'gratis' reist. Ik heb het even berekent: een BuzzyPas kost momenteel 178 euro, dat komt op 15 euro per maand, weinig mensen die met de auto voor 15 euro per maand reizen. Uiteraard biedt een auto meer comfort, ik zelf rij ook met de auto (hoewel dat meer ligt aan het feit dat er in mijn dorp maar 3 bussen op een dag rijden: in de ochtend, in de middag en ééntje in de avond). De prijzen voor een enkele rit (zonder abonnement, kortingskaart, ...). Om van mij thuis naar het dorp te rijden (wat zo'n 3 à 4 km is), betaal je al €1.80. Ik snap dat dit zo is zodat mensen de voorverkoop lijn-kaarten kopen, abbonementen aanschaffen etc. Steeds meer mensen nemen de eigen auto in plaats van de bus omdat er zoveel problemen zijn geweest de laatste tijd, maar dat gaat er alleen toe lijden dat iedereen meer moet betalen, waardoor nog minder mensen de bus gaan nemen. Als ze hun service willen verbeteren moeten ze er ook wat meer centjes in steken. De verhoging vind ik dus geen slecht idee, als er maar iets aan vast hangt voor de reiziger.
Met citaat antwoorden