8th March 2013, 12:28
|
Registered User
|
|
|
|
Citaat:
Orgineel gepost door Jesse Daneels
Robin, het lijkt me dat er gewoon te ver wordt gegaan wanneer er sprake is van werkonbekwaamheid? En welke straf moet er dan in de plaats komen? Want die moet er zijn.
Van school sturen en in de nieuwe omgeving begeleiden lijkt me beter. Want ik geef je volkomen gelijk: er moet begeleid worden. Maar is dit nog mogelijk in een school waar die jongere iemand werkonbekwaam heeft gemaakt? Dat woord doet het 'm wel...Zeker als je bedenkt dat als die leerling op die school blijft de leerkracht misschien wel terug les moet geven aan die leerling. Dat is toch niet te doen?
|
Na het lezen van uw reactie moet ik de mijne wat herzien. Ik blijf bij mijn standpunt dat deze leerlingen veel begeleiding nodig hebben, langs de andere kant vraag ik mij af hoe een 'kind' een volwassen persoon 'werkonbekwaam' kan maken. Misschien moet er dan iets veranderd worden in de opleiding zodat de leerkrachten meer 'gewapend' zijn tegen deze leerlingen. Ook denk ik dat de confrontatie tussen de leerkracht en de leerling niet altijd even slecht is..
Langs de andere kant geef ik u gelijk dat dit voor zeer moeilijke, of zelfs onmogelijke situaties kan zorgen.
Met mijn vorige mening doelde ik vooral op het feit dat de leerlingen abrupt van school sturen, mij geen oplossing lijkt. Spijtig genoeg kan ik geen pasklaar antwoord geven op de vraag wat er dan met deze leerlingen moet gebeuren.
Ik ben gewoon van mening dat de leerlingen veel begeleiding, hulp, zekerheid,... (en zeker ook een straf) nodig hebben. De school lijkt mij hiervoor zeker een geschikte plaats.
p.s: Indien dit écht uit de hand loopt, zijn er andere instellingen die voor de jongeren zullen zorgen.
|