Enkele post bekijken
  #5  
Oud 7th March 2013, 15:40
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Dit is natuurlijk een zeer ethische kwestie waarbij iedereen een eigen mening en gevoel zal hebben. Ik vind dan ook dat de Kerk een eigen mening mag hebben over de euthanasiewetgeving maar ik vind niet dat deze mening iets mag veranderen aan bepaalde standpunten. Persoonlijk vind ik het belangrijker om rekening te houden met de mening van medische en ethische experts dan met de mening van de Kerk. En als de meerderheid in de Senaat dit een goed wetsvoorstel vindt, onder invloed van meningen van experts, de Kerk enzovoort, moet dit gerespecteerd worden.
Ik wil me niet meteen uitspreken als voor of tegenstander maar ik denk dat je kind zijn lijden wel iets doet met een ouder. Of stel je voor, je ben 16 jaar (wat nog steeds minderjarig is) en hebt er al een enorme lijdensweg opzitten of je bent ongeneeslijk ziek en je wil hier een einde aan maken. Ik denk wel dat jongeren van deze leeftijd hier zelf over kunnen beslissen.
En eigenlijk hebben we wel allemaal makkelijk praten... Als je niet in zo'n situatie zit denk ik dat het zeer moeilijk is om je in iemand anders zijn plaats te stellen. Het is misschien daarom dat het eens zo gemakkelijk lijkt om hierover een mening klaar te hebben.
Met citaat antwoorden