Enkele post bekijken
  #8  
Oud 7th March 2013, 12:29
lorenz.teunen@stu.khk.be lorenz.teunen@stu.khk.be is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Kessel
Posts: 81
Reactie op 'Informatica geen vak meer in tso en bso in katholiek onderwijs'

Ik begrijp de redenering wel om ICT te laten integreren in de andere vakken. Ieder vak heeft een andere aanpak nodig en zal dus ook een ander deeltje van de ICT kunnen integreren. Zo zullen de leerlingen toch nog onderwezen worden in informatica. Het is echter niet omdat ik de redenering begrijp dat ik dit een goed oplossing vind. Volgens mij gaat er hierdoor te veel tijd verloren tijdens de andere vakken. De nadruk zal dan misschien ook meer gelegd worden op het leren van informatica en niet echt het vak zelf. Vervolgens denk ik ook dat het beter is om een deskundige zijn kennis over informatica te laten overbrengen in plaats van iemand die hier maar eventjes met bezig is geweest. Zelf ken ik slechts de basis en heb ik niet genoeg kennis om dit over te brengen op leerlingen. Overigens vind ik dit weeral een beslissing die het beroep 'leraar' minder aantrekkelijk maakt. We zitten met een leraren te kort en het wordt tijd dat de overheid zorgt dat leraar terug een aantrekkelijk beroep wordt.
Met citaat antwoorden