Enkele post bekijken
Oud 6th March 2013, 08:41
J*nas.De.Mey J*nas.De.Mey is offline
Registered User

Seppe Cools, ik wil even een zeer grote misvatting corrigeren over jou mening.

De reden dat die hele 'paardevlees-crisis' er is heeft niets te maken met het feit dat mensen tegen paardenvlees zijn. Als het om kip of melk of eender welk product zou gaan dan was het nu net hetzelfde geweest.

De reden dat alle producten uit de rekken gehaald worden is de volgende:
Als men een product verkoopt dient men alle ingrediënten te vermelden op de verpakking, indien men dit niet doet wordt dit beschouwd als valse 'advertentie' en is illegaal. Het is potentieel gevaarlijk als ingrediënten niet vermeld wordt (bijvoorbeeld personen die allergisch zijn aan bepaalde stoffen). Ik kan mij niet inbeelden dat mensen allergisch zijn aan paardenvlees maar iedereen moet zich natuurlijk aan de regel houden, we kunnen niet zeggen 'jij mag het wel doen maar de rest niet'.

Dat er veel mensen zijn die het erg vinden om 'een lief paardje' op te eten heeft niets met de zaak te maken, dat is een toevalligheid.

Om er dan nog een mening op na te houden:
Ik vind het niet meer dan juist dat men ervoor zorgt dat de wetgeving nageleefd wordt en het vlees in zijn huidige staat uit de rekken gaat (hoewel mijns inziens een sticker met 'dit product bevat paardenvlees' zeker ook een oplossing was geweest)
Wel vind ik dat ze een nuttig doel moeten zoeken voor het vlees. Deel het bijvoorbeeld uit aan de armen.
Het voedsel vernietigen is gewoon onmenselijk, er zijn zoveel mensen die het voedsel effectief kunnen gebruiken en nodig hebben.
Met citaat antwoorden