Enkele post bekijken
  #3  
Oud 5th March 2013, 22:21
Shana.Loeckx Shana.Loeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
Zoals Eva al aanhaalt, kunnen we bijvoorbeeld een test doen om te zien waar je het beste terecht kan. Maar dan lopen we natuurlijk het risico dat goede leerlingen niet doen wat ze graag doen. Je kan bijvoorbeeld erg goed zijn in Wiskunde, maar je voorkeur gaat toch uit naar een kunstopleiding. Dus deze test is geen sluitende garantie voor een goede keuze. Ik vind dat we dit probleem al in het secundair onderwijs moeten aanpakken. Als men een aantal weken voorziet waarin de leerlingen verschillende beroepen kunnen testen, kunnen ze zich een beter beeld vormen. Ze weten hoe het eraan toegaat in de echte wereld. Voor leerlingen concrete zaken erg noodzakelijk. Dus enkel theoretische uitleg volstaat volgens mij niet. Dit project vergt natuurlijk veel organisatie van de school. Maar er kan misschien wel met dit idee gewerkt worden.
Met citaat antwoorden