5th March 2013, 12:59
|
Registered User
|
|
|
|
Dit is natuurlijk zeer goed nieuws! Na de genezing van Timothy Brown is er weer iemand genezen verklaard van het virus. Er is dus nog hoop!
Toch denk ik dat we niet te vroeg mogen juichen. Ik ben er van overtuigd dat wetenschappers er alles aan doen om de ziekte bij iedereen te kunnen genezen, maar we mogen toch geen ijdele hoop krijgen. Ik denk dat er nog veel werk is om de ziekte volledig terug te dringen.
Tot dan denk ik dat het ook heel belangrijk is dat er voldoende campagnes worden gevoerd om de verdere verspreiding van het virus tegen te gaan. Er zal wel campagne gevoerd worden, maar in mijn omgeving merk ik daar niet veel van. Ik denk dat er wel iets gedaan kan worden met de opkomst van de sociale media. Of een aangrijpend filmpje maken dat je in de reclameblokken van druk bekenen programma's kan uitzenden. Ook tijdens de reclame in de cinema denk ik dat zo'n filmpje wel effect kan hebben. Ook in het straatbeeld kan er volgens mij nog wel meer campagne gevoerd worden. Je ziet overal borden met reclame voor Carrefour, films, Delhaize, ..., kunnen er dan ook geen posters verschijnen voor de preventie van HIV en AIDS? Ik denk dat hiet toch nog wel aan gesleuteld kan worden.
Natuurlijk is het niet altijd je eigen schuld dat je HIV of AIDS krijgt. Ik wil niet veralgemenen en weet ook dat er mensen zijn die het virus krijgen door een verkrachting of gewoon via de geboorte.
Als de medische wereld blijft verderwerken zoals ze het nu doen, ben ik er zeker van dat er ooit wel een medicijn tegen het virus kan wordtn ontwikkeld. Het zal echter nog niet voor onze generatie zijn vrees ik.
|