Enkele post bekijken
  #5  
Oud 5th March 2013, 09:01
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Ik ben het volledig eens met jou, Carine. Ik heb het gevoel dat wij hier in België altijd maar goed willen doen voor andere etnische groepen, maar naar de eigen bevolking ziet men niet. Zoals Carine aanhaalt, Ford Genk, Opel Antwerpen, ... Er vallen duizenden ontslagen, zowel in Vlaanderen als in Wallonië, maar sommige mensen moedigen toch nog de komst van vreemdelingen aan, al dan niet om te werken? Als we het nog niet voor onze eigen bevolking fatsoenlijk kunnen regelen, wat zouden we het dan voor andere bevolkingsgroepen fatsoenlijk kunnen regelen, waarvan de meesten nog geen eens de Nederlandse taal verstaan? Ik vind persoonlijk dat de overheid eerst moet zien dat 'onze' mensen, die hun jobs verloren hebben, terug werk vinden en dan pas (als er nog gaten zijn in de arbeidsmarkt) naar het buitenland gaan zien. Alhoewel, naar het buitenland gaan zien is volgens mij geen goede oplossing. Er zijn zo mensen genoeg die hier van ons systeem profiteren, als we die al eens aan het werk zetten, dan zouden we volgens mij niet meer naar het buitenland te hoeven zien.
Met citaat antwoorden