4th March 2013, 12:58
|
Registered User
|
|
|
|
Mensen moeten zorgvuldiger omgaan met het internet (mails, facebook, etc.). Maar hoe ver kan men gaan als werkgever? Sommigen zeggen hier dat professionele mailboxen gebruikt mogen worden tegen de werknemer en gecontroleerd mogen worden. Zou men het echter ook kunnen hebben dat telefoongesprekken met een gsm van het werk gecontroleerd worden? Zou men het kunnen hebben dat gesprekken afgeluisterd worden binnen het kantoor of op de werkvloer (want het is toch tijdens het werk dan ben je professioneel).
Ik zou mij persoonlijk niet meer op mijn gemak voelen. We zijn allemaal mensen, soms flap je er toch iets uit wat misschien niet in goede aarde zal vallen bij de baas? Akkoord, het is niet heel slim om het in een mail er uit te flappen, maar je kan toch niet 8 uur per dag een rolletje spelen? Zou dat niet leiden tot schizofrenie? Trouwens, als het niet duidelijk staat vermeld wat wel en niet gecontroleerd wordt, dan weet je toch ook niet meer wanneer je wel eens de eigen mening kan zeggen (die misschien loodrecht op die van de baas staat) en wanneer niet. Als men zegt dat men de mailbox niet controleert en het gebeurt wel, dan is er helemaal geen discussie mogelijk. Dan is de werkgever in fout.