4th March 2013, 10:25
|
Registered User
|
|
|
|
Net zoals de vorige reactie's, sluit ik me volledig bij hun mening aan. Het kan toch niet zomaar dat ze ict willen laten vallen. Ik ben zelf iemand van het bso en ik kan hier iedereen aanraden, dat zonder deze lessen ik nog minder zou kunnen. Mijn basispakket is en blijft nu wel klein tegenover iemand anders, maar ik kan me toch wel behelpen met sommige dingen in Word of Excel. Het is namelijk correct eigenlijk dat men dit kan en dit ook naar de toekomst toe. Ik ben namelijk als kapster afgestudeerd en zonder deze basislessen zou ik nog niet een agende kunnen maken (digitaal) als ik een kapsalon zou openen. Dus dankzij deze lessen, sta ik toch een stap verder. Het is dus echt onlogisch dat ze dit willen afschaffen, want dit gaat de toekomst van het kind een beetje schaden geven. Iemand zonder computervaardigheden wordt tegenwoordig ook niet snel aangeworven vermits alles tegenwoordig in fabrieken en dergelijke digitaal gebeurd. Moet men hier niet rekening mee houden, de toekomst van het kind? Daar staat onderwijs toch deels voor? Ze mogen zeker niet de lessenpakkenten gaan verkleinen want aannemers klagen nu al vaak dat studenten die net afstuderen een beperkt lessenpakket hebben. Dus de ict-lessen behouden lijkt mij het meest logische en nodige! Ieder kind zit ook wel al op de computer, maar ik ken dan weer een kind van 11-jaar (gaat volgend jaar naar het middelbaar) dat nog niet deftig met PPT kan werken. Dit leerd men nu ook tijdens ic-lessen. Het leren van PPT kan namelijk ook goed van pas komen in uw beroep later wanneer men presentaties moet gaan doen. Stel u voor dat je nog op u werk moet leren om een presentatie te kunnen maken. Klinkt toch onlogisch denk ik dan? Jongere kinderen kunnen gemakkelijk een computer gebruiken, maar nu net enkel voor datgene dat zij leuk vinden. Ik denk dat Word, Excel en dergelijke niet in de categorie van 'leuk' zal zitten voor kinderen. Dus ict-lessen zijn eigenlijk een 'must'!