Enkele post bekijken
  #3  
Oud 2nd March 2013, 14:52
Carine.Smets Carine.Smets is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 164
Bij de eerste mening kan ik mij wel aansluiten, bij de tweede zo goed als niet. Steeds maar meer bedrijven hier in België sluiten wegens faillissement of verhuizing naar het buitenland, denk maar aan Ford Genk. Zovele mensen verliezen hierdoor hun job en voor deze personen is het al moeilijk om terug een job te vinden, waarom dan steeds meer en meer buitenlanders zich hier laten vestigen. We moeten ervoor zorgen dat eerst onze eigen mensen aan een job geraken. Want onder onze eigen mensen heerst er ook veel armoede en problematiek, alhoewel wij als fiere Belgen dit niet aan de buitenwereld en zelfs niet aan naaste buren willen tonen. Heel veel buitenlanders komen naar hier, omdat ze denken dat ze dan in het "beloofde land" zijn terechtgekomen. Dit lees je vaak en velen van hen komen daar openlijk voor uit. Heb zelf les gegeven aan vreemdelingen en ze gaven mij grif toe dat het er hier in België belange zo niet aan toeging dan dat hen was voorgeschoteld. Sommige hoopten dan ook om terug naar hun vaderland te kunnen keren. Daarom moeten we ervoor zorgen dat onze "eigen" mensen eerst een job hebben. Zodat we een stop kunnen toeroepen aan de "armoede van de vierde wereld".
Met citaat antwoorden