1st March 2013, 10:32
|
Registered User
|
|
|
|
Mijn mening is ook verdeeld na het lezen van iedereen zijn reactie. Iedereen hieronder heeft eigenlijk een goed standpunt. De verhoging van boetes is een goed standpunt voor de mensen die het namelijk 'niet zo breed' hebben. Zij zullen meer gaan opletten, want een bedrag van 165 euro kan iedereen dan wel missen. Mensen met een breder budget zullen dit geen ramp vinden. Misschien gaan ze er nog om lachen en daarom is de oplossing voor meerdere keren de overtreding maken misschien het rijbewijs afnemen. Dit ook niet zomaar afnemen maar voor een langere periode? De theorie lessen terug laten doen en andere voorwaarden moeten hieraan worden verbonden. Dus dit heeft zo zijn voor- en nadelen vind ik. De gewone mens zal misschien meer alert en 'gehoorzamer' gaan rijden, maar de iets hogere personen zien het erg van het budget niet in en daarom moeten er nog extra maatregelen komen. De aanhaling van de reactie op controles sta ik eigenlijk ook volledig achter. Het is namelijk zo dat ze eerst meer controles moeten doen voordat ze deze maatregelen kunnen 'invoeren'. Wat is het nut van deze regel als mensen niet al te vaak 'gepakt' worden. Als er niet genoeg controles en dergelijke zijn, blijven er nog steeds teveel mensen onverantwoord rijden. Zonder dit probleem niet aan te passen kunnen we de rest toch niet aanpassen? Wat zijn we nu als er geen controles zijn? Dan worden de onverantwoorde bestuurders ook niet gevat. Denk hier maar eens aan.