Enkele post bekijken
Oud 28th February 2013, 18:39
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User

Zo te zien vindt iedereen dit een goed initiatief. Wel, ik niet. Er zijn een paar zaken positief, maar ook een paar zaken negatief. De meeste mensen die een overtreding maken, zoals een snelheidsovertreding, houden helemaal geen rekening met het budget dat ze moeten betalen. Wat ik dus wil zeggen, door een lichte stijging van het budget gaat er volgens mij absoluut niks veranderen. De enige optie is denk ik het rijbewijs langer intrekken. Meestal zijn het mensen met duurdere auto's die snelheidsovertredingen maken en vinden het niet erg als ze dan gevat worden en een geldsom moeten betalen.
Vervolgens vind ik nog één ding enorm belachelijk: Zonder licht fietsen = 55euro. Dit slaat naar mijn mening echt nergens op. Ik fiets behoorlijk vaak zonder licht, maar weet dat ze mij dan uiteraard moeilijk zien. Hierdoor let ik enorm goed op, voorrang van rechts neem ik niet omdat ze me niet zien. Ik zorg er gewoon voor dat er niets fout kan lopen. Wanneer je op die manier fietst, maakt het absoluut niet uit of je nu wel of niet licht op hebt staan. Vervolgens heb ik ook al vaker gehad dat mijn licht op de heenweg wel werkt en op de terugweg niet. Het zou echt belachelijk zijn als ik hiervoor een boete van 55euro zou moeten betalen.
Maar hoe dan ook vind ik het terecht dat mensen een boete moeten betalen als ze niet pinken, geen gordel dragen, op de busstrook rijden, ....