Enkele post bekijken
Oud 27th February 2013, 10:04
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User

Verdachten mishandeling Oosterhout melden zich

OOSTERHOUT -
Drie verdachten van een schokkende mishandeling in Oosterhout hebben zich dinsdagmiddag gemeld op het politiebureau in Oosterhout. Het gaat om drie jongens uit Oosterhout van 17, 17 en 18 jaar met in hun kielzog ouders en advocaten. De jongens zijn gearresteerd. De politie verwacht ook de andere twee verdachten snel te achterhalen, zei een woordvoerder dinsdag.

De politie toonde maandagavond in het regionale opsporingsprogramma Bureau Brabant beelden van de mishandeling in het uitgaansgebied in Oosterhout op 19 januari. Op beelden is te zien hoe vijf jongens het 25-jarige slachtoffer slaan en schoppen. Publiek kijkt toe en grijpt niet in. De 25-jarige blijft bewusteloos met een blauw oog, tand door de lip en beschadigde neus achter op straat.
Na de uitzending maandagavond ontstond op internet weer een zoektocht naar de daders, vergelijkbaar met de heksenjacht die vorige maand ontstond naar de daders van een mishandeling in Eindhoven.
Bij de politie meldde zich maandagavond al iemand die op internet ten onrechte met de mishandeling in verband werd gebracht. Ook Omroep Brabant sprak iemand die werd genoemd maar zegt dat hij onschuldig is.
Ook in tips aan de politie werden meer namen genoemd. „Het is aan ons om de juiste namen en daders te vinden”, reageerde een woordvoerder. „De rechter beslist uiteindelijk of iemand schuldig is en welke strafmaat er wordt toegepast.”

Mening: Even schrikken voor de Nederlanders dat ook hun eigen bevolking dit doet. Dit gebeurt iedere dag en moet niet zo een groot probleem van gemaakt worden vind ik. In het leven kan je slaag geven en krijgen en dit is inderdaad weer een zeer laffe daad. MAAR ==>

Is het echt nodig dat er door de media zo wordt opgesprongen? Ik vind het beter als de politie rustig hun werk doet. Iedereen is jong en kan zijn fouten maken door in aanraking te komen met de politie zal er ook al een straf komen. Hen zo laten afkraken door heel Nederland vind ik niet echt nodig.