Enkele post bekijken
  #2  
Oud 26th February 2013, 17:03
Lindl Wijnants Lindl Wijnants is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Turnhout
Posts: 75
Ik kan ergens wel begrijpen dat het OCMW niet al deze kosten kan betalen. Maar mensen hebben wel recht op medische verzorging. Dus ook sans papiers hebben recht op medische verzorging. Als het OCMW van Antwerpen dit niet wil doen schenden zij de mensenrechten. In dat opzicht ben ik het dus niet eens met het OCMW. Ik weet niet hoeveel sans papiers hiv hebben, maar ik weet wel dat aidsremmers hadden vol geld kosten voor het OCMW. Er moet dus iets aangedaan worden, want men kan niet verwachten dat het OCMW dit allemaal betaald. Er zijn altijd keerzijden en of er een oplossing is voor het geld dat het OCMW hier insteekt of een andere instelling is maar de vraag? Er zal sowieso iemand deze aidsremmers moeten betalen.

Dat deze hiv-patiënten een gevaar zijn voor de samenleving wordt ook gezegd. Deze sans papiers komen namelijk makkelijk terecht in het drugsmilieu of in de prostitutie. Met als gevolg dat zij andere makkelijker kunnen besmetten. Maar gaat men met deze uitspraak ook niet wat kort door de bocht? Ook sans papiers kunnen hun voorzorgen nemen, maar dan moet men deze ook wel geven. Ik denk dat dit een moeilijk en zwaar debat wordt onder politici.
Met citaat antwoorden