Enkele post bekijken
  #4  
Oud 26th February 2013, 10:08
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
Voor mij brengt het artikel ook wel twee kanten mee. Sommige mensen zullen ervan 'profiteren'. Ik heb namelijk ook veel schrijfproblemen met -dt en ik zou er dan eigenlijk een beetje van kunnen profiteren. Indien een woord fout geschreven is en de pen trilt, dan zou ik het gewoon verbeteren. Ik weet wel niet of ik zou kijken naar wat ik precies fout geschreven heb. Zou ik hier dan uit leren? Door gewoon het foute woord te veranderen. Dit doet me namelijk twijfelen. Ze zeggen wel, al doende leert men. Dit is ook zo, maar in een geval als dit betwijfel ik het toch. Kinderen gaan volgens mij gewoon het woord snel veranderen en sommige zullen niet precies gaan kijken wat ze fout schreven. Het zal een 'gemakszucht' worden dan. Voor kinderen met een bepaalde achterstand of problemen vind ik de uitvinding wel een vooruitgang. Zij leren echter uit fouten dat ze maken, ik denk dat deze personen sneller zullen kijken wat ze fout schreven dan personen zoals wij. Zoals andere ook al aanhaalde, bij een examen zou het wel goed uitkomen. Bij examens hoort men correct te schrijven, maar wanneer men zoveel leerstof moet noteren en in tijdsgebrek zit. Dan schrijft men gewoon volop en kijkt men niet naar de schrijfwijze. De pen kan u dan zo wel punten opleveren. Zonder de pen zou men teveel fouten schrijven en tijdens een examen kost u dit vaak punten. In een geval als dit, is de pen dan ook weer een positief idee. De pen zal voor veel mensen een goed of minder goede oplossing bieden. Er zullen zeker gemengde meningen komen. We mogen niet vergeten, dat leerkrachten zoals wij, degene zouden moeten zijn om leerlingen te helpen bij schrijffouten. Wij zijn degene die het correct moeten aanleren en niet een pen.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden