Enkele post bekijken
Oud 7th October 2004, 22:44
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student

Re: 11 miljoen kinderen sterven jaarlijks aan vermijdbare ziektes

Citaat:
Originally posted by judithgielens
[B]
Hang ik de wereldverbeteraar uit als ik mij afvraag: "kan elk (rijk geindustrialiseerd) land per maand niet x-aantal euro's bij elkaar sparen om elkaar te helpen?"
Uiteindelijk gaat het niet alleen over Afrika, maar ook over hun wereld!

Je moet niet denken dat zo het probleem opgelost is hoor. Er komt veel meer bij kijken dan dat. Europa maakt al miljoenen euro's over aan ontwikkelingssamenwerking voor afrika.

Maar het probleem is dat we niet zomaar nieuwe huizen en hospitalen, scholen moeten gaan neerpoten zonder de mensen ginder eerst te leren hoe ze met alles moeten omgaan. Hoe alles te onderhouden. Geef ze geen tractor als ze niet weten hoe er mee te rijden. Laat staan om zelf voor hun wisselstukken te zorgen bij eventuele panne.

Deze methode werd vroeger veel gebruikt. Men pote er een fabrieke neer. Pompte veel geld in machines die de welvaart zouden bevorderen. Maar er was geen geschoold personeel, geen onderhoud, ...

Dus die enkele euro's waarmee jou geweten zogezegd gesust zou zijn? Ik denk dat je echt iets wil veranderen dat je er zelf naartoe moet trekken. Je echt effectief inzetten voor die mensen. Hun schouder echt ondersteunen. Dan pas breng je je steentje bij.

Maar ja... ga jij het doen?
Met citaat antwoorden