Enkele post bekijken
  #3  
Oud 25th February 2013, 18:01
veerle.grauwmans@khk.be veerle.grauwmans@khk.be is offline
Veerle Grauwmans
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 70
In mijn ogen is het allemaal een beetje vaag en niet goed doordacht. Kinderen onder de leeftijdsgrens hebben het geld niet om een gsm te kopen. Het is 99% van de tijd een geschenk van ouders, grootouders, … Hoe ze dat dus gaan controleren blijft mij echt een raadsel. Gaan ze jongeren met een gsm op zak controleren of ze wel de juiste leeftijd hebben? Staan er dan boetes op, zoja, wie betaalt deze? En wat nu als ouders hun gsm even aan de kinderen geven zodat ze er een leuk spelletje op kunnen spelen?
Ik ben ermee akkoord dat er iets moet gebeuren bij het gsm-gebruik bij jongeren, maar ik denk niet dat deze manier effectief zal zijn. Het is dan ook een verbod op de verkoop van gsm’s die SPECIFIEK ontworpen zijn voor kinderen tot zeven jaar. Als ze deze uit de rekken halen zullen de ouders vast wel een ander leuk gsm-toestel vinden voor hun kinderen. Of dat dan mag is mij ook een raadsel.
Het idee dat er iets moet veranderen is zeker waar, maar dit is niet de manier. Het lijkt me effectiever om meer campagnes te voeren of informatie verstrekken naar de ouders toe. Zorgen dat zij zeker de ‘risico’s’ en de gevolgen kennen.
Met citaat antwoorden