Enkele post bekijken
Oud 17th February 2013, 21:12
jana.lambrechts jana.lambrechts is offline
Registered User

Euthanasie is inderdaad nog steeds een gevoelig onderwerp en ik denk dus ook dat het nog wel even zal duren voor deze uitbreiding erdoor komt. Net zoals Heleen ben ik niet tegen euthanasie maar toch heb ik mijn twijfels bij het uitbreiden van euthanasie naar kinderen toe. Het spreekt dan ook voor zich dat er hier duidelijke voorwaarden moeten zijn en een minimumleeftijd is hierbij noodzakelijk. Wanneer een kind spreekt over euthansasie denk ik sowieso dat er hierbij psychologische bijstand moet komen want kan een kind zo'n beslissing eigenlijk wel nemen? Waarom neemt een kind eigenlijk zo'n beslissing? Ik kan me heel goed voorstellen dat er wel degelijk kinderen zijn die bijvoorbeeld door een aanslepende ziekte, het leven niet meer zien zitten, maar beseffen ze wel goed genoeg dat het dan echt stopt? Ik vraag me ook af hoe het dan zit met de ouders want uiteindelijk hebben zij toch het laatste woord zolang een kind minderjarig is. Er zal nog heel veel uitgeklaard moeten worden en zoals Heleen al zei zal dit waarschijnlijk zijn tijd nog nodig hebben om te verteren bij de mensen en eerlijk gezegd ook bij mij want ik vind dit toch wel een erg gevoelig onderwerp, vooral dan omdat het hier gaat over kinderen.
Met citaat antwoorden