16th February 2013, 00:47
|
Registered User
|
|
|
|
Euthanasie is en blijft een heel moeilijk onderwerp om aan te halen. Toen dit enkele jaren geleden nog in z'n kinderschoenen stond, waren de meeste mensen tegen het idee van iemands leven te beëindigen door een dokter die een dodelijke injectie toedient. Inmiddels hebben meerdere mensen hun mening omtrent dit onderwerp wel rustig kunnen herzien. Vaak omdat ze de mensen echt gaan begrijpen die zich in een uitzichtloze situatie bevinden en wiens toestand ook niet meer te verbeteren valt. Ikzelf ben geen tegenstander van euthanasie. Ik vind wel dar dit enkel mag toegediend worden als het écht gaat om een uitzichtloze situatie en de persoon in kwestie hard afziet. Zo'n leven wens je niemand toe. Nu wil men dit ook invoeren voor kinderen. Dit heeft volgens mij weer z'n tijd nodig om goed te kunnen verteren bij de mensen. Kinderen zijn nog zo kwetsbaar en soms kunnen ze niet echt goed uiten wat ze echt voelen en hoe ze zelf hun toekomst zien. Ik vind ook dat hierbij toch wel een minimumleeftijd aangewezen is om zeker te zijn dat het kind in kwestie weet waarover het praat.
|