Enkele post bekijken
Oud 10th February 2013, 20:46
Sofie.DeWolf Sofie.DeWolf is offline
Registered User

Overgewicht

De mening van J*rine loopt ongeveer gelijk met mijn mening. Er zijn in ons land, maar ook in vele andere landen, te veel mensen met overgewicht. Dit is een onderwerp waar veel discussie over bestaat. Wat zeker is, is dat we hier iets tegen moeten doen. In het artikel worden twee leeftijdscategoriën aangehaald. De eerste categorie zijn personen met een leeftijd tussen 15 jaar en 24 jaar. Dit heeft verschillende oorzaken. Enerzijds de hormoonveranderingen, die te wijten zijn aan de puberteit. Andere oorzaken kunnen zijn dat deze personen, al dan niet door de puberteit, zich niet goed in hun vel voelen. Uiteraard hebben andere factoren zoals te weinig beweging en te veel calorierijk voedsel ook een grote invloed. Wat in mijn ogen, en waarschijnlijk ook in de ogen van anderen, de grootste boosdoener is in verband met de beweging zijn de videospelletjes. Veel jongeren komen het huis niet meer uit omdat ze continu spelletjes aan het spelen zijn. Aangezien er niet veel anders gedaan wordt dan zitten en met de vingers bewegen, leidt dit tot overgewicht. We moeten er dus aandachtig op toekijken dat deze personen niet de hele dag achter het computerscherm zitten.

Een andere leeftijdscategorie is die van de personen met een leeftijd tussen 25 jaar en 34 jaar. Volgens dit artikel is het te wijten aan een gebrek aan beweging en minder goede voedingsgewoonten, in het bijzonder een tekort aan fruit en groenten. Ik begrijp dat deze leeftijdscategorie minder vlug denkt aan een avondje fitness of een keer te gaan joggen dan andere mensen. De meeste personen van deze leeftijd starten met een gezin, verhuizen, zoeken werk,… . Er is meestal geen tijd om gezond te eten en voldoende te bewegen. Ik vind het daarom zeer goed dat de CM haar ‘online kilootje minder-coach’ inschakelt. Hier kunnen deze mensen dan terecht voor tips en dergelijke zodat het eventuele overgewicht niet uit de hand loopt. Het kan ook helpen om opnieuw een gezond gewicht te bekomen.
Met citaat antwoorden