Enkele post bekijken
Oud 8th February 2013, 14:29
Joost.Appels Joost.Appels is offline
Registered User

Onze toekomstige samenleving zal sowieso multicultureel gekleurd zijn. Voor mij geen enkel probleem, voor sommigen blijkbaar wel. Dat is jammer. Bij uitspraken als: "Ik wil geen Moslims in mijn land.", raast er meteen een koude rilling door mijn lijf. Ik stel me dan steeds de vraag: Van waar haal je in de eerste plaats het recht om een stuk aarde (land) te claimen, en te zeggen: "Ik wil jou hier niet."? Dat is toch compleet absurd. Twintig procent van onze jongeren die geen Moslims in België willen, vind ik veel. Het is nodig dat hun visie bijgesteld wordt. Het zou inderdaad kunnen dat in een aantal gevallen de oorzaak bij de opvoeding ligt. Daar kunnen wij als toekomstige leerkrachten niet heel veel aan veranderen. Wat we wel kunnen doen is onze leerlingen in aanraking laten komen met verschillende culturen. 'Wat de boer niet kent, dat eet hij niet.' Dat gevoel, die visie, moeten we proberen te bewerken. We moeten trachten onze leerlingen vertrouwd te maken met het vreemde, wat dan later niet langer als vreemd beschouwd zal worden. Ik denk dat we dan al een hele stap vooruit kunnen zetten.
Met citaat antwoorden