28th January 2013, 15:52
|
Registered User
|
|
|
|
Ik ben er vrij zeker van dat facebook eerder een negatieve invloed heeft op het zelfbeeld en "geluksgevoel" van mensen (en vooral jongeren).
Wanneer je op facebook een kijkje neemt, zie je enkel statusupdates van mensen die leuke dingen gaan doen, mensen die kindjes krijgen, trouwen, enzovoort. Alles wordt vandaag de dag maar openbaar op facebook "gesmeten". Dit zorgt vaak voor veel jaloezie en ongenoegen bij andere mensen.
Zo is het ook vaak dat er onder jongeren enorm vaak gepest wordt. Denk maar aan het vals aanmaken van facebookprofielen om op deze manier onder iemand zijn/haar naam dingen te posten en zo diens naam zwart te maken...
Ik vind het erg dat zulke dingen gebeuren, maar ik vrees dat er niet veel aan gedaan kan worden.. Zoals in onderstaand artikel ook staat, is het heel moeilijk om je profiel definitief te verwijderen.
Voor school is het vaak gemakkelijk om facebook als medium te gebruiken om elkaar vragen te stellen en problemen ivm leerstof in de groep te gooien die dan gezamelijk opgelost kunnen worden. Ik denk zelf dat ik na mijn studies mijn facebookprofiel gewoon ga verwijderen. Ik ben ervan overtuigd dat mijn 'echte' vrienden mij op een andere manier wel op de hoogte zullen houden van de belangrijke zaken in hun leven...
|