Enkele post bekijken
Oud 27th January 2013, 18:42
Maximous Maximous is offline
Michael.Stouten

Voorstanders homohuwelijk komen in Frankrijk op straat

Voorstanders homohuwelijk komen in Frankrijk op straat

Zondag wordt in Parijs betoogd voor het wetsvoorstel van de Franse regering om het homohuwelijk mogelijk te maken. Gisteren kwamen al in Lyon en Montpellier demonstranten de straat op.
Het Franse parlement behandelt volgende week het wetsvoorstel. Het wordt het politieke hoogtepunt van een debat dat in Frankrijk veel stof heeft doen opwaaien.

Twee weken geleden trokken, volgens de organisatoren, nog 800.000 tegenstanders van het homohuwelijk in Parijs de straat op. Zondag vindt dus een tegenbetoging plaats, de eerste nationale manifestatie vóór het homohuwelijk.

‘De bedoeling is de regering te tonen dat deze hervorming breed gedragen wordt', liet de woordvoerder van de organisatie weten.

Eerste minister Jean-Marcy Ayrault liet vanuit Chili weten dat hij hoopt op ‘een grote opkomst'. Hij twijfelde er niet aan dat ‘een wet over het homohuwelijk gestemd zal worden, en zelfs met een grote meerderheid'.

Het is nog wachten op cijfers over het aantal betogers dat is komen opdagen.

Bron: DS

Mening: Eindelijk komen de Fransen op straat voor het homohuwelijk. Ik was verbaasd toen de Fransen gingen stemmen tegen het homohuwelijk. Maar ik was nog verbaasder toen ik zag dat er voornamelijk leeftijdsgenoten deelnamen aan het protest. Terwijl er zoveel jongerenwerkloosheid heerst in Frankrijk en Frankrijk deelneemt aan een oorloog in Mali, protesteren ze voor zoiets banaal.
Met citaat antwoorden