25th January 2013, 23:09
|
Registered User
|
|
|
|
Drie minderjarigen beschuldigd van poging doodslag na mishandeling
Het is een goede zaak dat de daders, misschien niet allemaal, gevat zijn. Zinloos geweld is een echte rage en hier moet dringend tegen worden opgetreden. Dit kan absoluut niet! In theorie zijn er naast de eigenlijke daders ook zoveel ooggetuigen die weigeren om hulp te roepen of om zelf in te grijpen. Dit zegt naar mijn mening ook veel over de maatschappij en de visie van het individu in de samenleving. Zwijgen mensen uit angst om zelf geen slachtoffer te worden van zinloos geweld? Zijn mensen liever ramptoerist dan een medemens hulp te bieden? Trekken mensen zich van elkaar niets meer aan? Allemaal vragen die ook in theorie 'ja' als antwoord hebben. Dit baadt mij ernstig zorgen, want door de opkomst van het individu en de manier waarop de samenleving is opgebouwd zijn dit soort van verschijnselen eens te meer waar te nemen. Dit vind ik echt jammer. Hoe kan er op lange termijn en op grote schaal vrede zijn als we nog niet eens in staat zijn (of gewoonweg niet durven of willen) om onze naaste burger te helpen? Misschien wel iets om even over na te denken ...
|