Enkele post bekijken
  #13  
Oud 24th January 2013, 12:28
J*roen.Bosmans J*roen.Bosmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Lommel
Posts: 165
Om te reageren op Cedric en op Barst:

Wat Barst zegt is uiteraard waar. Je rijdt meestal niet te hard omwille van je eigen veiligheid en die van andere, niet omwille van angst.
Je steelt geen andere spullen omwille van respect voor hun spullen, niet omwille van angst.
Maar wat Cedric vertelt over de angst kan ik ook begrijpen.
Stel je voor dat er wordt ingebroken in je huis. Je ziet het gezicht van de inbreker en kan het gaan vertellen aan de politie. Maar als de inbreker jou heeft gezien en je vertelt: "Als jij mij gaat verlinken, dan verkracht ik je dochter en steek ik je huis in brand. Als je niets doet, zie je me nooit meer terug." Hij weet je uiteraard wonen want je hebt hem betrapt bij het inbreken in je huis. Maar ga jij dan direct na de politie en hem omschrijven? Terwijl je weet dat je dan "byebye" kan zeggen tegen je dochter? Ik denk toch dat er dan oneindig veel angst is en dat je die keuze niet op voorhand zal kunnen maken. Dat kan je volgens mij pas echt weten als het zover is.

In dit geval over de jongeren is het iets minder extreem, maar natuurlijk is die factor angst wel aanwezig.
__________________
Niet doorschuiven, maar aanpakken.
Met citaat antwoorden