Enkele post bekijken
Oud 24th January 2013, 02:34
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User

Citaat:
Orgineel gepost door Barst
Ik bemerk de laatste tijd steeds meer van dergelijke cafépraat op dit forum... Moet ik als docent-op-rijpere-leeftijd nu echt uitkijken naar het moment waarop jij pubers binnen een paar jaar als leraar op school gaat 'overtuigen' van dergelijke 'oplossingen''?! Ik begrijp volkomen je verontwaardiging en het 'niet-moeten-kunnengevoel', maar enige nuance is hier toch echt wel op zijn plaats, niet!?
Anderzijds: ik heb het best ook wel moeilijk met de 'mediawinst' die publieke vijanden à la Dutroux en Breivik tegenwoordig kunnen 'opstrijken' naar aanleiding van hun hoogst verfoeilijke 'heldendaden' en de maatschappelijk kost - op alle vlakken - die er aan vasthangt... Het feit dat zij er bij hun proces bv. voor kunnen opteren om 'niet in beeld te worden gebracht' (De Gelder), wringt bepaald met mijn notie van 'publieke schaamte-erkenning' ten nadele van het alom geroemde 'recht-op-privacy'. Maar hebben zij dit laatste dan niet verbeurd verklaard, juist omwille van hun wandaden?

Als ik voor de klas sta moet ik inderdaad neutraal zijn, maar mag een mens geen eigen mening hebben? Anders zou het toch ook maar saai worden, als iedereen hetzelfde denkt? Wat is anders het nut van een forum als dit? Als iedereen 'politiek correct' denkt, dan is zo'n forum overbodig. Ik vind het net tof om ideeën uit te wisselen met andere mensen, om te kijken wat andere mensen hun standpunten zijn tov een bepaald thema.

Voor de klas moet je inderdaad neutraal zijn, maar we hebben toch het recht van vrije meningsuiting? En daar is een forum zoals dit uitermate geschikt voor me dunkt!
Met citaat antwoorden