Enkele post bekijken
  #4  
Oud 24th January 2013, 00:54
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Thumbs down

Citaat:
Orgineel gepost door NvM
Ik ben erg benieuwd waarom je deze informatie achter hebt gehouden. Wellicht dat je dit wilt delen?
Om redelijk evidente redenen me dunkt... je wil niet direct als verklikker doorgaan, wel? Ik zou bovendien, als het in 'mijn kliekje' zou gebeurd zijn, ECHT van harte wensen dat één van de direct betrokkenen ZELF het initiatief zou nemen om er voor uit te komen. Nu heeft dat jammer genoeg iets heel dubbelzinnigs gekregen, omdat de zaak al weid verbreid was op de sociale media, waardoor pas veertien dagen nadien 'uit de kast' wordt gekomen, meer uit angst voor herkenning dan omwille van schuldgevoel... spijtig genoeg!! Ik kan mij overigens niet van de indruk ontdoen dat het begrip 'eergevoel' in heel deze zaak ver weggedeemsterd is. Ik geef toe dat het begrip omwille van bepaalde onfrisse praktijken de laatste tijd zowat ondergesneeuwd is, maar hoeveel 'eer' kan je ontlenen aan het gegeven om met acht man als 'back-up' te beginnen schoppen tegen iemand die al tegen de grond ligt??! Het enige woord dat mij rest als 'kwalificatie' van heel dit gebeuren is bijgevolg: 'schandelijk'! Overigens komt ook het begrip 'holbewonermentaliteit' bij dezen in zicht, iets waar elke samenleving die zich het label 'geciviliseerd' wil toemeten, zich stevig tegen mag en moet afzetten, al lijkt de actualiteit binnen justitie - tenminste voor wat betreft België - zich daar momenteel niet altijd even goed van bewust, zie http://actualiteit.org/forums/showthread.php?t=42400 (overigens een leerling die ik in een ver verleden ook gekend heb )
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden