Enkele post bekijken
  #2  
Oud 24th January 2013, 00:53
c*dric.willemsen c*dric.willemsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Provincie Antwerpen
Posts: 235
Ik ben het volledig eens met jou, Tessa! De doodstraf zouden ze inderdaad terug moeten invoeren, het zou ons veel geld uitsparen! (Als ze toch een 'normale' doodstraf invoeren, geen met 'een spuitje en je bent ervan af'. Gewoon ouderwets, hup en gedaan ermee.) Als je hier in België iemand vermoordt of verkracht, dan word je behandeld als een koning. Dan gebeurt er een procedurefout, dan waren de politiemensen onvriendelijk, ... Je kunt altijd wel iets verzinnen waardoor je strafvermindering krijgt! Net zoals Kim De Gelder, nu is het een heel gedoe over of hij al dan niet toerekeningsvatbaar was tijdens de feiten. Wat is dat eigenlijk voor zever? Hij heeft kinderen en volwassenen vermoord! Nu steken ze er zoveel geld in voor een 'eerlijk' proces. Dat is toch niet juist? Is het eerlijk dat baby's moesten 'vechten' tegen een volwassen man met een mes? Ze zouden hem ook zeer hard moeten laten lijden, net zoals de slachtoffers / nabestaanden nu moeten doen. Als we harder optreden, dan zullen zo'n dingen wel voorkomen worden. Want wat dacht De Gelder nu? 'Oh, ik ga eventjes wat kinderen plat steken, 5 jaar de cel in en daarna huppel ik weer vrolijk tussen de bloementjes en de dartelende bijtjes!'

Moest zoiets gebeurd zijn met mijn kinderen, dan zou ik nog het liefst van al hebben dat ze hem gewoon met mij en alle andere ouders in één kamer zetten. Dan zullen wij hem wel eens opkuisen, ipv er zoveel geld tegenaan te gooien!

Deze mening is nogal radicaal, maar ik ben er zeker van dat er genoeg mensen zijn die denken zoals mij. Of deze daarvoor durven uitkomen, dat is natuurlijk een ander verhaal.
Met citaat antwoorden