Enkele post bekijken
  #1  
Oud 12th January 2013, 12:35
T*ssa.Mertens T*ssa.Mertens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Herentals
Posts: 141
"Problemen kunnen nog maanden duren"

"De problemen met de Fyratrein tussen Brussel en Amsterdam kunnen nog weken of zelfs maanden duren", aldus NMBS-woordvoerder Bart Crols. Gisteren kampten opnieuw 7 van de 20 Fyratoestellen met problemen. Volgens de NMBS was er de laatste tijd nochtans sprake van vooruitgang.


Een maand na de start van de Fyraverbinding tussen Brussel en Amsterdam kampen de treinen nog steeds met problemen. En het ziet er niet naar uit dat die meteen van de baan zullen zijn. "De problemen gaan de komende weken of maanden opgelost worden", zegt Crols. "Enerzijds is het wachten op de levering van nieuw materieel, zodat we de trein kunnen vervangen als hij in de problemen komt. Anderzijds gaat het om technische verbeteringen die nog moeten worden doorgevoerd." Crols bevestigt wel dat de problemen niet mogen aanslepen.

Van een terugkeer naar de oude Beneluxtreinen wil de NMBS niet weten.


Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid1311823/problemen-kunnen-nog-maanden-duren.aspx#


Mening: Mijn mening hierover is, dat dit niet kan blijven duren. De trein rijdt nog niet zolang en dagelijks hebben passagiers vertragingen en dergelijke. Het openbaar vervoer moet in uw voordeel spelen als u er gebruik van maakt. Dit gebeurt hier echter dan ook niet. De NMBS komt hier niet goed mee te staan bij passagiers. Ik zou begrijpen dat ze terug hun eigen vervoer zouden gaan gebruiken. Je zou tegenwoordig nog sneller zijn met uw eigen auto. Er kunnen steeds dingen fout gaan bij een nieuw project, maar dit is nu al een tijd aan het aanslepen. Nu moeten ze weer wachten op nieuw materieel om het al te vervangen. De treinen zijn nog niet oud en ze moeten al vervangen worden? Zo’n toestanden moeten op voorhand al klaarliggen voor in het geval dat. Je ziet nu, dat er weer tijd over zal gaan eer dat het gemaakt zal worden. Wanneer deze treinen deftig dienst zullen doen is voor mij toch wel een vraag. Ze steken er massa’s geld in en er is niets anders dan problemen mee. Ze kunnen toch ook de oude modellen terug op de rails zetten en deze tijdelijke gebruiken, dan nu zo dagelijkse vertragingen en dergelijke. Dit zou misschien nog goedkoper uitkomen, want de passagiers gaan er niet mee blijven lachen en zo verliezen ze ook passagiers en inkomsten. Dit gaat de nieuwe bedragen van de nieuwe materialen dan niet indekken.
__________________
Life is Just a Game
Met citaat antwoorden