Enkele post bekijken
  #2  
Oud 5th January 2013, 13:52
marloe.vanherck marloe.vanherck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: Retie
Posts: 88
Ongelofelijk hoe groot het effect van sociale media de laatste jaren is geworden. Het is niet meer weg te denken uit de maatschappij. Iemand die geen facebook heeft, kan de gesprekken tussen anderen vaak niet eens meer volgen. Dat is bij mij ook de reden geweest om zelf een profiel aan te maken. Mijn ouders zeggen me wel vaak, zelfs nu nog, dat ik voorzichtig moet zijn met wat ik op mijn profiel zet. Je kan de foto's wel alleen aan je vrienden tonen, maar helemaal betrouwbaar is het toch niet.
Dit artikel is maar weer eens het bewijs dat sites zoals facebook, pesten naar een nieuw niveau hebben getild. Vroeger werd je als kind op school wel eens gepest. Maar als je naar huis ging, had je even rust. Bovendien bleef dit pestgedrag binnen de muren van de school. Nu vind je alles terug op het internet. En pesten kent geen grenzen meer. Bovendien kan je anoniem blijven. Dit maakt het de pesters eens zo gemakkelijk. Ze kunnen bijna niet meer gepakt worden. Zo'n dingen maken me bang. Welk effect gaat dit op termijn nog krijgen?
Laatst bekeek ik een show van een stand-upcomedian. Hij haalde het nieuw fenomeen van de evenementen op facebook aan. Je kan op zo'n evenement aanduiden of je aanwezig zult zijn of niet. Om dit te testen las hij de lijst voor met namen van aanwezigen bij zijn show. Bij een meisje dat aanwezig was zei hij er nog bij welke pagina's ze 'leuk vond' en hoe haar profielfoto eruit zag. Dit zijn kleine dingen maar het meisje werd zo wel een beetje voor schut gezet. En toch zijn dit alleen maar dingen die ze in principe zelf op het internet heeft gezet.
Ik breek de sociale media niet helemaal af. Ik gebruik het zelf en het kan soms heel handig zijn. Maar voorzichtigheid is toch wel aan te raden. En mensen die pagina's maken om anderen alleen maar voor schut te zetten, moeten daar toch ook eens bij stilstaan.
Met citaat antwoorden