Enkele post bekijken
Oud 30th December 2012, 11:52
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User

Cardioloog wil alle 12-jarigen screenen op hartfalen

De Aalsterse cardioloog Pedro Brugada hoopt in januari al te kunnen starten met zijn project om jonge voetballertjes en, bij uitbreiding, alle twaalfjarigen te screenen op hartafwijkingen. Het screenen gebeurt in een screeningsbusje. Dat schrijft de krant De Zondag.
Het project is nagenoeg startklaar nadat de nodige sponsors zijn gevonden. De eerste tests zullen wellicht plaatsvinden in Lede, het dorp waar cardioloog Brugada woont. In Lede wonen zo'n 400 twaalfjarigen.

Datum: 30/12/2012
Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...hartfalen.dhtml

Eigen mening:
Ik post dit artikel op voorgaand, want hierin werd vermeld dat cardioloog Pedro Brugada een screening wil uitvoeren op alle twaalfjarigen. In het artikel dat ik nu post, gaat hij vanaf januari van start met zijn screening.
Dit vind ik een goed initiatief van cardioloog Pedro Brugarda om alle twaalfjarigen te gaan screenen op hartfalen. De laatste tijd hoor je dikwijls in het nieuws dat er iemand stierf op het voetbalveld vanwege hartfalen. Deze persoon was meestal nog een kind. Door deze screening zullen ze de hartfalen sneller kunnen opsporen en op de voet volgen.
In het artikel staat dat ze gaan beginnen met alle voetballertjes en daarna misschien alle andere twaalfjarigen, maar is het wel haalbaar om alle twaalfjarigen te screenen? Even verder in het artikel staat dat ze in Lede zullen beginnen en daar wonen al zo’n 400 twaalfjarigen. Het zal een tijd duren vooraleer iedereen gescreend is. En zal de volgende generatie twaalfjarigen ook gescreend worden?
Met citaat antwoorden