Enkele post bekijken
  #2  
Oud 28th December 2012, 16:12
Sanne.Cocx Sanne.Cocx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2010
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 132
Tessa, in de supermarkt wordt de koper niet opgelicht. De verpakking bevat daar gemiddeld ook 30% van het totale gewicht maar op de verpakking staat steeds het nettogewicht genoteerd. In de supermarkt lag het nettogewicht zelfs vaak hoger dan het aangerekende nettogewicht! Uiteraard heeft de verpakking ook een bepaald gewicht en sommige kopers zullen niet kijken naar het nettogewicht en gewoon afgaan op het totale gewicht maar dat is dan de fout van de koper en niet van de producent. Ik ben wel van mening dat heel wat zaken, zeker niet enkel pralines, te veel verpakt worden. Niet omdat dit de consument kan misleiden maar wel omdat het slecht is voor ons milieu. Als je bedenkt dat het totale gewicht van een doos van 250 gram pralines voor 30% uit verpakking bestaat, wil dit zeggen dat er 75 gram verpakking gebruikt wordt om 175 gram pralines te verpakken. Ik vind dit vrij veel maar uiteraard zijn er heel wat mensen die een luxeverpakking wensen en dan zit je volgens mij zeer snel aan dat gewicht. Het lijkt me hoog tijd dat iedereen eens verder kijkt dan de persoonlijke luxueuze wensen en meer oog heeft voor de wereld.
Met citaat antwoorden