28th December 2012, 12:53
|
Registered User
|
|
|
|
Ik schrik niet van deze cijfers... Jammer maar helaas, mensen geven graag en veel kritiek maar voor als het over hen gaat, gelden er andere regels want "ik kan nog perfect rijden als ik vier glazen wijn gedronken heb". Onbegrijpelijk hoe dom sommige mensen kunnen zijn. Zelfs mensen die ik als intelligent beschouw(de) heb ik enkele dagen geleden horen zeggen: "Oh maar hij geeft gewoon toe dat hij te veel gedronken heeft en dan moet je niet meerijden hoor. Hij is eerlijk en je kiest zelf of je nog met hem mee wil of niet." Ja, wat een verstandige kerel! Want al die andere mensen op de baan hebben er ook voor gekozen om die dronken chauffeur tegen te komen... Volgens mij zien heel wat mensen nog steeds de gevaren niet in van het rijden onder invloed omdat ze niet begrijpen wat 'onder invloed zijn' juist inhoudt. Volgens velen zijn zij pas onder invloed als ze te dronken zijn om wakker te blijven, hun maaginhoud binnen te houden, recht te blijven staan, ... Wat mij opvalt is dat ik in mijn omgeving zo'n vaststellingen voornamelijk doe bij oudere mensen. Zij die klagen over 'de jeugd van tegenwoordig', hen streng wil opvoeden maar die denken dat zij oud en wijs genoeg zijn. Heel veel controles en strenge bestraffing, dat lijkt mij de enige oplossing. Als je niet van een feestje kan genieten zonder alcohol, heb je volgens mij een probleem en moet je dit aanpakken en moet de rest dit niet bekopen doordat jij denkt te kunnen rijden maar eigenlijk heel wat levens op het spel zet.
|