27th December 2012, 21:48
|
Registered User
|
|
|
|
Dat er veel gestolen wordt, is een feit. Enkele weken geleden werd er in de Noorderkempen door een groep mannen geregeld iets gestolen uit de auto van ouders die hun kind even naar de school brengen/van de naschoolse opvang gaan halen en dus hun handtas, GPS, ... niet meenemen. Op de parking van Lidl zijn er in diezelfde periode ook heel wat oudere vrouwen bestolen. Het is dus echt wel dagelijkse kost. Ik ben echter wel van mening dat de diefstallen die ik hier net opsomden niet vergelijkbaar zijn met de diefstallen die gepleegd worden door het personeel. Uiteraard zullen er mensen zijn die, zoals dat in eerdere reacties al vermeld werd, systematisch en bewust stelen maar volgens mij kan deze vorm van diefstal door bewustwording van wat er onder deze term verstaan wordt, al heel erg verminderd worden. Volgens mij denken heel wat mensen dat zij niet stelen wanneer ze dat eigenlijk wel doen. Bijvoorbeeld door de cursus van de zoon af te drukken op kosten van de baas, door een balpen, een notitieblokje,... van het bedrijf mee te nemen, ... Volgens mij denken heel wat mensen dat ze door zo'n zaken te doen hun baas niet raken, dat hij dat kleine bedrag dat hij/zij hieraan gespendeerd heeft, wel kan missen. Als deze mensen zich bewust zouden zijn van de gevolgen, zouden heel wat onder hen dit volgens mij niet meer doen. Uiteraard zijn er ook mensen die zich daar niets van aantrekken en er enkel voor zorgen dat ze niet betrapt worden. Jammer maar helaas zijn er steeds meer mensen die enkel naar zichzelf kijken maar ik hoop dat het niet al te naïef van me is om te denken dat door bewustwording dit probleem toch op z'n minst een klein beetje zou minderen.
|