Enkele post bekijken
  #10  
Oud 25th December 2012, 11:27
Bart.Wielockx Bart.Wielockx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Balen
Posts: 106
Zelf ben ik niet echt een voorstander van deze maatregel. Dat er regels opgesteld worden, vind ik positief. Maar de beperkingen op deze manier zijn in mijn ogen niet zo geslaagd. Zelf draag ik altijd gehoorbescherming en weet ik, dat ik mijn gehoor moet beschermen en koesteren. Natuurlijk zijn er mensen die deze voorzorgen niet nemen. Maar is het dan een oplossing om de beleving voor een deel weg te nemen voor de mensen die wel voorzorgen nemen? Want hoe je ook draait of keert, je beleeft de muziek op een andere manier als deze harder speelt.
We hebben de proef op de som genomen tijdens een kleine chirofuif. Het volume werd beperkt tot 90 dB (vergelijkbaar met een haardroger). Wanneer het wat drukker werd, was het moeilijk om boven het gepraat en geroezemoes uit te komen met de muziek.
Een betere plaatsing en verspreiding van de geluidsbronnen zou een eventuele oplossing kunnen zijn, maar als kleine vereniging heb je hier niet altijd de mogelijkheden voor.
Al kan ik wel concluderen dat bepaalde regels absoluut nodig zijn en dat deze moeten geëvalueerd worden. Hopelijk komen we tot een gezonde consensus na verloop van tijd
Met citaat antwoorden