![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
25th December 2012, 12:15
|
Registered User
|
|
|
|
Patiënten in een ziekenhuis zouden de beste zorgen moeten krijgen en dan wel op alle gebied dus ook op het gebied van voeding. Het zou dan toch niet mogen dat de hygiëne van de grootkeukens maar weinig te wensen over laat.
Overal hangen op ziekenhuiskamers praktisch ontsmettingsbusjes om de handen te ontsmetten van bezoekers , maar op gebied van voeding voldoet de grootkeuken dan weer niet aan de hygiënenormen, dit kan toch ergens echt niet.
Ik begrijp dat veel patiënten liever iets uit de cafetaria gaan halen want dit zou toch al beter zijn van smaak maar zou dit qua hygiëne ook beter zijn? Dergelijke controles van grootkeukens zou eigenlijk wel wat meer uitgevoerd mogen worden en ik denk dat we zeker nog zouden verschieten van welke resultaten dit allemaal oplevert.
Ook de hygiëne van toiletten laat te wensen over wat ik toch ook al bizar vind want je moet maar eens in een ziekenhuis komen overal zie je poetsvrouwen, kamers worden dagelijks gepoetst maar toiletten niet dan?
Ik ben van mening dat er snel iets moet gebeuren aan de hygiëne in ziekenhuizen en dan zal misschien ook het aantal ziekenhuisinfecties dalen. Het is in eerste instantie dus niet alleen aan de bezoekers om bacteriën buiten te houden maar dus ook vooral aan het beleid/ personeel van het ziekenhuis zelf!
|