Enkele post bekijken
Oud 23rd December 2012, 14:41
P*eter.desmedt P*eter.desmedt is offline
Registered User

Celebs pleiten voor strengere wapenwet

Beroemdheden zoals Reese Witherspoon, Jennifer Aniston en Beyoncé ondernemen actie na de verschrikkelijke schietpartij in Newtown, Connectitcut, waar 20 onschuldige kinderen het leven lieten.

Deze sterren verschijnen samen met een rist andere beroemdheden in een video van 'Mayors Against Illegal Guns'. In de emotionele clip sommen de celebrities de meest gruwelijke Amerikaanse schietpartijen uit de geschiedenis op. In de video 'Demand a Plan to End Gun Violence' wordt onder andere verwezen naar Columbine, Virginia Tech en Newtown. Ze stellen de kijkers ook de vraag: 'Hoeveel zullen er nog volgen?'

Zangeres Beyoncé en actrices Jennifer Aniston, Kate Hudson, Jennifer Garner en Jessica Alba slaan de handen in elkaar om het geweld te stoppen. Maar ook 'Mad Men'-ster Jon Hamm en acteurs Will Ferrell, Chris Rock en heel wat andere 'A-list celebrities' roepen op tot een strengere wapenwet.

Wie ook zijn steentje wil bijdragen kan dat via Demandaplan.org.

Bron: De Standaard (http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20121222_006)

eigen mening: Dit maakt me nu eens blij. Doordat deze bekendheden de handen in elkaar slaan, openen misschien vele Amerikanen hun ogen eens. En ik denk dat deze bekendheden misschien nog 'meer macht' hebben om iets te veranderen aan de wetgeving dan Obama. Mensen herkennen zich vaak in acteurs en vandaar dat deze actie dus wel eens effect zou kunnen hebben. Ik hoop het althans, want zoals in het filmpje wordt gezegd, is er verandering nodig. We zullen zien wat de komende weken/maanden brengen.
Met citaat antwoorden