19th December 2012, 15:23
|
Registered User
|
|
|
|
Het is inderdaad veiliger als je de lichten van je auto steeds aanzet, ook al is het niet donker. Zo ben je nog meer zichtbaar voor andere bestuurders. Zoals Kristof al heeft gezegd, 's morgens is het vaak donker en mistig, maar ook overdag kan het donker en mistig zijn. Opvallen in het verkeer, door lichten op te zetten, kan ongevallen vermijden.
Ondanks het feit dat rijden zonder lichten echt wel gevaarlijk is, vind ik dat het soms ook zijn nadelen heeft. Als het donker is en het is nog vrij druk op de baan, kunnen de lichten van andere auto's je echt wel verblinden. Sommige mensen laten zelf hun grote lichten branden en hebben het niet door. Dan is het uiteraard een taak van de bestuurder om er op te letten dat de lichten niet te verblindend zijn voor andere auto's.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt of je 'manueel' je lichten moet aanzetten of dit automatisch gebeurd. Bij auto's waarbij lichten automatisch aangaan, staan ze bijna altijd aan. De mensen die hun lichten niet opzetten wanneer het nodig is, hebben denk ik geen automatische functie. Ik heb zelf geen automatische lichten maar als ik het wel had, zouden ze nog meer aanstaan denk ik.
|