19th December 2012, 11:55
|
[Joëlle]
|
|
|
|
Eigen mening:
Ik sluit me volledig aan bij de mening van Caroline. Mensen beseffen, zeker in het Westen, dat wat ze doen te belastend is voor het milieu. We realiseren ons dat we eigenlijk nog altijd niet goed bezig zijn, dat kan volgens mij niet anders. Toch doen we er onvoldoende aan, gewoon omdat dingen die goed zijn voor het milieu vaak nefast zijn voor ons persoonlijk comfort of onze portefeuille. Ja, we beseffen dat het milieu overbelast wordt, maar inboeten wat betreft comfort en luxe, dat gebeurt gewoon niet of veel te weinig. Ikzelf ben hier ook schuldig aan. Mensen zijn hun luxueuze leventje gewoon en inboeten is niet iets dat gemakkelijk zal gebeuren. Volgens mij zal dit pas gebeuren, zoals Caroline zegt, als het te laat is.
Een mogelijke wending die we hier aan kunnen geven is de prijs van dingen aanpassen. Maak de dingen die nefast zijn voor ons milieu duurder dan de milieuvriendelijke alternatieven. Mensen zullen al snel overschakelen op de alternatieven. Natuurlijk is dit praktisch nog niet haalbaar, maar dit lijkt me de enige manier waardoor mensen nog meer en op tijd zullen reageren.
|