19th December 2012, 10:47
|
|
Registered User
|
|
|
|
Langs de ene kant zeg ik ja tegen meer campagnes en meer alchoholcontroles. Maar er wordt ook serieus 'vals' gespeeld met de uitslagen van de controles. Als men te hoge percentages heeft gaat men meer tijdens de dag testen om zo de cijfers naar omlaag te brengen.
Een nultolerantie kan misschien ook helpen. Nu denken mensen soms "twee pintjes kan geen kwaad", terwijl dat wel kwaad kan.
Langs de andere kant is er ook een positieve kant aan die weekendongevallen. Veel percentages van de orgaandonaties komen van weekendongevallen. Daar heb ik al meerdere artikels over gelezen, ik vind ze jammer genoeg niet allemaal terug. Deze heb ik wel terug gevonden:
Citaat:
donderdag 14 september 2006
Bron: BELGA
BRUSSEL - (Belga) De kwaliteit van de Belgische organen die worden afgestaan voor transplantatie, is de jongste jaren sterk gedaald. Dat heeft de Nationale Vereniging voor Hart- en Longtransplaties (NVHL) donderdag gemeld.
De daling in kwaliteit komt voornamelijk door het terugdringen van de weekendongevallen waarbij jongeren betrokken zijn. Vierenzeventig procent van de orgaandonoren was in 2005 ouder dan 40 jaar. In 1990 was dat nauwelijks 25 procent. Een stijgend aantal organen kan daardoor niet worden gebruikt voor transplantatie. De wachttijd voor een nieuwe nier werd de voorbije zes jaar een kwart langer, die voor een lever verdrievoudigde. (dwm)
|
|