![Oud](images/statusicon/post_old.gif)
19th December 2012, 10:40
|
Registered User
|
|
|
|
Amerikaanse wapenlobby doorbreekt de stilte
Vier dagen na de schietpartij op een basisschool in Newtown doorbreekt de National Rifle Association (NRA) de mediastilte. De machtige Amerikaanse wapenlobby verklaarde dinsdagavond 'te zullen helpen opdat dit nooit meer kan gebeuren'.
In een verklaring laat de organisatie weten dat 'The National Rifle Association bestaat uit vier miljoen moeders en vaders, zonen en dochters, we zijn geschokt, bedroefd en gebroken door het nieuws van de gruwelijke en zinloze moorden in Newtown'. Daarbij vielen 26 doden, waaronder 20 kinderen.
De organisatie kreeg de voorbije dagen zware kritiek voor haar stilzwijgen na de moorddadige raid van Adam Lanza. De NRA wachtte naar eigen zeggen zo lang met een publieke verklaring om de families van de slachtoffers toe te laten om te rouwen. Vrijdag geeft de NRA een persconferentie.
Na eerdere massale schietpartijen sprong de NRA snel in de bres om op te komen voor het recht van Amerikanen om wapens te bezitten.
Bron: De Standaard
Datum: 19 december 2012
Na dagenlang stilzwijgen laat de organisatie dan eindelijk van zich horen. Ze hebben gewacht om de families van de slachtoffers toe te laten om te rouwen. Bij deze reden heb ik wel mijn twijfels, in de vorige post had ik gezegd dat de lobby zwijgt omdat ze bang zijn voor reacties. Dat denk ik nog steeds... Ze hebben wel gereageerd, maar veel waarde had die boodschap niet. Het is wel net deze organisatie die ervoor zorgt dat wapens zomaar mogen in Amerika. Als deze menen het gevaar van dat wapenbezit beseffen, kan er iets veranderen. Nu denken ze enkel aan hun eigenbelang.
|