Enkele post bekijken
  #2  
Oud 17th December 2012, 21:47
carmen.van.bouwel carmen.van.bouwel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Gierle
Posts: 122
Ben ik blij dat het gaat om een artikel over schrijffouten! Ik wou al meteen reageren dat je een verschrikkelijke taalfout had gemaakt .
Het belang van taal komt inderdaad nog te weinig naar boven, er worden nog te veel taalfouten gemaakt. Ik lees vaak artikels/tijdschriften/... waar toch nog taalfouten in staan, en dat zou niet mogen. Een schrijffout in een artikel mag niet, maar kan nog door de beugel. Maar wanneer er in een titel in het groot een woord als 'rijziger' staat, dan is er iets mis...

Als we de link leggen met het leraar-zijn, kunnen we zeggen dat élke leerkracht een taalleerkracht is. Het is de job van iedere leerkracht om te letten op taal, niet alleen bij zichzelf, maar ook bij de leerlingen. Wanneer leerlingen bijvoorbeeld zinnen moeten schrijven bij het vak biologie, moeten ze nog steeds letten op taal en spelling. Dit bereidt hen voor op verder studies of beroepen, waar taal heel belangrijk is. Zoals Ann al heeft gezegd, een taalfout op een CV kan desastreuze gevolgen hebben!
Met citaat antwoorden