Enkele post bekijken
  #6  
Oud 17th December 2012, 12:12
Nathalie.Tops Nathalie.Tops is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 116
Citaat:
Orgineel gepost door lien.debusser
Geweld op bussen en eigenlijk in het algemeen, lijkt steeds meer en meer toe te nemen. Ik hoorde vandaag op de radio ook enkele reacties van de ondervraagde jongeren (vooral dan meisjes) in Gent. Er moet inderdaad iets gedaan worden aan dit onveiligheidsgevoel en de angst die deze jongeren ervaren.
Extra politiecontroles worden hieronder dikwijls vernoemd om deze agressie te beperken.
Toch vind ik wat Wim aanhaalt ook belangrijk om mee te nemen. De jongeren zelf sensibiliseren en hulp aanbieden.


Extra politiecontroles lijken mij niet echt een oplossing, omdat je niet altijd kan controleren. In het begin zal dit wel wat afschrikken, maar eens jongeren door hebben dat zo'n controle slechts af en toe gebeurt, zal het schrikeffect weg zijn.
Wat Wim aanhaalt is zeker waar. De mentaliteitswijziging moet beginnen bij de jongeren zelf en kan niet opgelegd worden door politieagenten. Er moet daarom meer aandacht besteed worden aan 'Wat is nu precies correct gedrag in de bus?' Dit kan zelfs van de school uit gebeuren.
Met citaat antwoorden