17th December 2012, 11:47
|
Registered User
|
|
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Zandhoven
Posts: 108
|
|
Dit zijn allemaal interessante meningen die ik hieronder gelezen heb. Misschien kan men een soort overgangsfase inlassen. Want zoals je kan lezen in de reacties, zie je dat er veel voor -en tegenstanders zijn. Ik vind het ook wel wat drastisch om ineens 'de blok' af te schaffen. Zeker in het hoger onderwijs moet je over een goed organisatievermogen en verantwoordelijkheidsgevoel beschikken. Om dit systeem stilaan op te bouwen, zou ik een overgangsfase inlassen. Wat houdt dit volgens mij in? Ik zou doorheen het jaar ervoor zorgen dat de leerlingen aan de hand van gerichte taken hun leerstof leren beheersen. Maar er toch nog steeds voor zorgen dat er genoeg tijd is om te leren voor de examens. Want niet alleen mensen die niet goed kunnen plannen komen in tijdnood, ook diegene die er gewoon wat langer over doen om informatie op te nemen. Zo kan men dus zien of dit een goed resultaat geeft, en dan kan men dit systeem misschien meer integreren in het onderwijs.
|