Enkele post bekijken
  #7  
Oud 17th December 2012, 10:44
Jolien.Helsen Jolien.Helsen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 93
Ik hoorde het nieuws voor het eerst op het journaal. En op dat moment dacht ik echt van 'nee' dit kan toch niet! Als ze de blok gaan afschaffen dan zullen studenten zich mispakken.
Maar momenteel sta ik er anders tegenover. Als je goed nadenkt, zal het de studenten alleen maar ten goede komen (als ze effectief bereid zijn om te werken voor school). Zoals Lieselot reeds aanhaalde, de studenten hebben nog wel 2 weken tijd tijdens de kerst en 1 week in mei. Zoals ons ongeveer. Eveneens worden de lestijden verminderd. De studenten krijgen 4u les per dag in plaats van 8u en er worden 3 examens afgeschaft. Dus in principe hebben de studenten meer tijd. Als je efficiënt werk doorheen het jaar, dan moet het voor de studenten geen probleem zijn. Uiteraard zijn er ook studenten die zich tijdens de blok 'opsluiten'. Voor hen zal het moeilijker worden om de hoeveelheid leerstof op een kortere periode onder de knie te krijgen.
Maar toch stel ik mij de vraag of het effectief gaat werken. Ik ben benieuwd naar de uitslagen want ik weet zelf dat, wanneer je op kot zit, je minder voor school doet. De studenten zullen karakter moeten hebben om doorheen het jaar goed te studeren.
Met citaat antwoorden